بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

سخنگوی دولت: ۲۱ مشعل گازی تا پایان سال به طور کامل خاموش می‌شود

  • کد خبر: ۱۸۴۰۲۴
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
سخنگوی دولت: ۲۱ مشعل گازی تا پایان سال به طور کامل خاموش می‌شود
سخنگوی دولت گفت: در کشور ۵۲ مشعل گازی وجود دارد که تا پایان سال ۲۱ مشعل به طور کامل خاموش می‌شوند یعنی گاز آن هدایت خواهد شد که به سرمایه بدل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه) در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران با توجه به اینکه روز گذشته روز سینما بود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از بخشی از اقدامات دولت در ۲ سال اخیر در حوزه سینما انجام داده را ارائه کرد.

همچنین، مصوبات شورای عالی سینما که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شده بود نیز بخشی از این گزارش را شامل می‌شد.

سخنگوی دولت، گفت: در بخشی از گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته شد، تعداد سینما‌های موجود در کشور که در ابتدای دولت ۵۰۰ سینما بود در طول دو سال اخیر به بیش از ۷۰۰ سینما افزایش پیدا کرده که نشان دهنده یک رشد ۳۰ درصدی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، افزود: در کشور ۵۲ مشعل گازی وجود دارد که تا پایان سال ۲۱ مشعل به طور کامل خاموش می‌شوند یعنی گاز آن هدایت خواهد شد که به سرمایه بدل می‌شود.

بهادری جهرمی، بیان کرد: وزارت نفت برای همه ۵۰ مشعل برنامه دارد که در بازه زمانی عملیاتی خواهد شد.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: بنا بر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیات وزیران و به منظور تسهیل تردد‌های خارج از کشور و کاهش هزینه‌ها، لایحه‌ای تصویب شد که به مجلس ارائه خواهد شد که طبق آن مدت اعتبار گذرنامه‌ها برای افراد بالای ۱۵ سال از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ذرت‌های آلوده در همدان، گفت: در این استان شش سیلوی ذرت وجود دارد و اینکه یک سیلو از این میان مسئله‌ای داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد ندارد. کالا‌هایی که برای انبار‌ها ذخیره‌سازی می‌شوند، مصرف دامی دارند. حجم واردات ما در حوزه کالا‌های اساسی به شدت زیاد است، چراکه مصرف همه دام‌ها و طیور کشور است. این انبار‌ها به شکل مستمر پر و خالی می‌شود و روال معمولی دارد.

بهادری جهرمی، بیان کرد: همه واردات این بخش در بدو ورود به کشور از سوی سازمان‌های دامپزشکی و استاندارد ارزیابی لازم بهداشتی را طی می‌کند. وقتی در انبار‌ها ذخیره می‌شود به صورت متناوب آزمایش‌های لازم در خصوص آن‌ها انجام می‌شود و طبیعی است که در این حجم گسترده گاهی آفت‌هایی هم وجود داشته باشد.

وی افزود: در این زمینه هم روال معمول این است که آفت‌ها شناسایی و سم‌زدایی می‌شود و به استفاده دامی می‌رسد، بخشی هم ممکن است امکان سم‌زدایی نداشته باشد که به مصرف صنعتی مثل تولید الکل می‌رسد. در همدان شش سیلو وجود دارد. اینکه یک سیلو از این میان - آن هم فقط در همدان و نه کل کشور - مشکلی داشته باشد و ما به سرعت ذهن مردم را با آن مشوش کنیم چندان جای پرداختن در این حد نداشته است و ندارد.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد که دولت برای استان سیستان و بلوچستان استاندار ویژه انتخاب کرده است و برای اولین بار هیات وزیران اختیارات ویژه به استاندار این استان برای پیگیری سریع‌تر نیاز‌های منطقه اعطا کرد تا پیشبرد امور مردم با سرعت بیشتر پیش رود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->